سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نشریه کیوتن
دانشکده ی تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

به نام خداوند جان و خرد

 

نام کتاب: celiac disease for dummies
نویسنده: Ian blumer __ sheila crowe

 

 

کتاب_سلیاک

 

 

کتاب celiac disease for dummies در شش بخش کلی طبقه بندی شده است و تمام اطلاعات مورد نیاز را در مورد بیماری سلیاک در اختیار ما قرار می دهد.


قسمت اول:
تشخیص بیماری. این قسمت تاثیر  بیماری رابر روح و جسم انسان نشان می دهد  هم چنین در این بخش کتاب، تغییراتی که بیماری در دستگاه گوارش ایجاد می کند بیان می کند و زمینه های ارثی و اکتسابی ابتلا به بیماری را توضیح می دهد.

 

قسمت دوم:
راه های تشخیص بیماری. در این بخش به نشانه های افراد مبتلا به سلیاک اشاره شده است این بیماری دارای علائم متنوع و فراوانی است هم چنین این بیماری ممکن است باعث ایجاد بیماری های دیگری از جمله کم خونی ودیابت شود به همین دلیل در این قسمت این بیماری ها به طور اجمالی مورد بررسی قرار گرفته است.

قسمت سوم:
درمان سلیاک. در بخش سوم به راه های درمان بیماری ،  معرفی دارو ها و رژیم های غذایی مناسب پرداخته شده است.

قسمت چهارم:
زندگی کردن با بیماری. در این قسمت این نکته بیان شده که چگونه می توان این بیماری را از کودکی تا بزرگسالی کنترل کرد. هم چنین به این نکته اشاره شده است که بیمار و پزشک او چگونه می توانند بیماری را کنترل کنند.

قسمت پنجم:
در این بخش به پر تکرار ترین سوال ها و اشتباهات رایج در مورد بیماری اشاره شده است.

قسمت ششم:
ضمیمه. در بخش ضمیمه تعدادی وب سایت مناسب و معتبر برای اشنایی و کسب اطلاعات هر چه بیشتر در مورد بیماری سلیاک معرفی شده است.


**************************************************************************

نام کتاب :
celiac disease :A guide to living with gluten intolerance

نویسندگان:
Syvia Llewelyn Bower with Mary Kay Sharrett and Steve Plogsted

ناشر: Demos health
 

کتاب درباره ی سلیاک

 

قسمتی از کتاب:

سلیاک چیست؟ هیچ قرص، اکسیر، لوسیون یا داروی تزریقی گران قیمتی نمی تواند بدن یک فرد مبتلا به بیماری سلیاک را التیام ببخشد.
فهمیدن بیماری سلیاک و دنبال کردن یک رژیم سخت تنها راه هایى هستند که افراد مبتلا به سلیاک می توانند به وسیله آن علائم خود را برطرف کنند.
بعد از تشخیص، بازیابى سلامتى امکان پذیر است، حتى اگر هیچ درمانى براى بهبود یافتن بیمارى در دسترس نباشد.
یک رژیم غذایى مادام العمر شامل گندم، جو و چاودار و همه مشتقات آن ها تنها گزینه برای درمان است.
هر فردى برای دنبال کردن رژیم  و در نهایت از بین بردن علائم مسئول است.
به هرحال پیروی از یک رژیم فاقد گلوتن، قبل از اینکه مورد تشخیص قرار بگیرید خطرناک است چون پس از آن تشخیص نمی تواند صورت بگیرد.


درباره کتاب:

این کتاب توسط یک پرستار، یک متخصص تغذیه و یک داروساز بالینی تالیف شده است. متفاوت بودن رشته هاى نویسندگان باعث شده است که اطلاعات جامعی از همه ابعاد بیماری سلیاک از جمله علایم، تشخیص، داروهای مصرفی و رژیم غذایی مناسب حال بیماران در اختیار خواننده گذاشته شود. همچنین در بخشی از کتاب دستور پخت غذاهای بدون گلوتن ذکر شده است. در کل این کتاب شامل چهارده بخش است که در کنار پرداختن به علایم جسمی بیماران به حالت های روحی روانی بیماران نیز توجه شده است و تلاش مى کند توصیه هایی برای بهتر شدن شرایط این بیماران ارایه دهد.





نوشته شده در تاریخ جمعه 96/10/1 توسط کیوتن