سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نشریه کیوتن
دانشکده ی تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

به نام خداوند جان و خرد

نام کتابcushing"disease :

نویسندهedward R.laws :

سال چاپ:2016

در بخشی از کتاب امده است:

بیماری کوشینگ یک اختلال نادر است که تشخیص آن نیز به سختی انجام می شود.هم چنین آمار شیوع آن را نیز نمی توان به طور قطع بیان کرد.کتاب درباره نشانه های بیماری و هم چنین بیماری های جانبی مثل دیابت فشار خون و پوکی استخوان که بر کوشینگ تاثیر دارند نیز صحبت می کند.هم چنین درکتاب  روش های درمان بیماری و خطرها و عوارض جانبی ناشی از بیماری مورد بحث قرار گرفته است.یک فصل از کتاب به طور ویژه به چگونگی حالت های روحی و روانی فرد بیمار و هم چنین نوع رفتاری که نزدیکان بیمار باید انجام دهند پرداخته است.

بخشهای کلی کتاب به این شرح است:

1 (مرور پایه ای بیماری کوشینگ و ارتباط آن با هورمون ها،مغز و عملکرد بدن.

2( شامل سه بخش کلی تشخیص بیماری،درمان که بیشتر به صورت رادیو تراپی است،تغییرات بدن در طول بیماری و هم چنین سیکل بیماری.

3( ارائه جنبه های روحی و روانی بیماری و عوارض روان شناختی آن.

4( مرور چگونگی مدیرت بیماری و درمان بیماری.





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 97/1/27 توسط کیوتن



به نام خداوند جان و خرد


درباره کتاب :

رژیم مناسب برای افراد مبتلا به بیماری کوشینگ یک رژیم غیر منطقی نیست. در حالی که گزینه های زیادی برای درمان بیماری کوشینگ وجود دارد، تنها یک مورد برای سلامتی کلی شما مهم است: تغذیه (تعادل در مصرف، نمک و چربی کم، پروتئین و کلسیم بالا). این نوع رژیم می تواند از تحلیل عضله و استخوان در سندرم کوشینگ جلوگیری کند یا سرعت را کاهش دهد. شما می توانید به کمک این کتاب تمام دستورالعمل های تغذیه ای را دانسته و از منابع گیاهی بهترین استفاده را بکنید، بنابراین

!you can get back to living your life





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 97/1/27 توسط کیوتن



به نام خداوند جان و خرد

تخم کتان که به ان بذرک هم می گویند دارای دو گونه کلی می باشد، که عبارتند از تخم کتان قهوه ای و تخم کتان زرد یا طلایی.این دو نوع دارای ویژگی های تغذیه ای مشابهی می باشند و در تعداد اسیدهای چرب زنجیره کوتاه با هم برابر هستند. از دانه های کتان روغنی استخراج می شود، که به روغن بذر کتان معروف است .

بذر کتان یا دانه کتان، دارای ارزش غذایی بسیار بالایی است به گونه ای که مصرف 100 گرم از آن بیش از 19 درصد از نیاز بدن ما به پروتئین، فیبرهای غذایی، برخی از ویتامین های گروه B و مواد معدنی را تامین می کند. به خصوص باید بر این نکته تاکید نمود که مصرف این میزان تخم کتان، بیش از 90 درصد از نیاز بدن انسان به تیامین (یکی از ویتامین های گروه B)، منیزیم و فسفر را تامین می کند.

بذر کتان در درمان یبوست، کاهش کلسترول و فشار خون، پیشگیری از دیابت، نفخ شکم، لاغری و سلامت و جوان سازی پوست مفید است

این ماده منبعی سرشار از مواد مغذی همچون فیبر، منگنز، ویتامین B1، اسید چرب آلفا لینولنیک، و امگا 3 است.

تخم کتان سرشار از فیتواستروژن می باشد. فیتواستروژن یک ماده مغذی گیاهی است که به هورمون استروژن تولید شده در بدن زنان شباهت هایی دارد. تحقیقات بسیاری نشان داده است که نه تنها مصرف تخم کتان، بیش از هر ماده غذایی دیگری، از بروز سرطان سینه پیشگیری می کند، بلکه حتی می تواند در کوچک شدن اندازه تومورهای سینه موثر باشد.

با وجود اینکه تحقیقات در مورد مصرف بذر کتان در دوران بارداری، کمیاب است، خانم‌های باردار همیشه باید جانب احتیاط را رعایت کنند، و از آنجایی که بذر کتان خواص شبه استروژنی دارد، از مصرف آن دوری کنند.

طبق تحقیقات افرادی که به انسداد روده مبتلا هستند هم باید از بذر کتان دوری کنند، چرا که سرشار از فیبر است.

سایر عوارض جانبی مصرف تخم کتان:

نفخ

درد معده

حالت تهوع

یبوست

اسهال

 





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 97/1/27 توسط کیوتن



به نام خداوند جان و خرد

 

گیاهی است بالارونده و دارای ریشه های ساقه خیز و کوتاه که میوه آن ادویه ای است با طعم تند و سوزنده  .

فلفل از بوته‌ای باریک و بلند و در رنگهای متنوعی چون سبز، قرمز، زرد، و نارنجی به دست می‌آید و برای خوش طعم کردن غذا از آن استفاده می‌شود. دانه فلفل پس از خشک و ساییده شدن در رنگهای سیاه، سفید و سرخ عرضه می‌شود.

این گیاه از منابع مهم ویتامینC و کاروتن ها محسوب میشود.

کپسیسین"(capsicin) ماده ای مفید در فلفل است که سبب گرم و تند بودن این گیاه می شود.

از جمله تاثیرات این ماده بر بدن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

تحریک سیستم قلبی عروقی

تسکین درد آرتروز و آرتریت روماتوئید و کاهش ورم ناشی ازاین بیماری ها

تقویت دستگاه گوارش

خاصیت ضدعفونی برای مثانه

کمک به دفع خلط از ریه و تقویت بافت ریه

فلفل ترکیبات آنتی اکسیدانی نیز دارد.

 

ترکیب‌های آنتی‌اکسیدانی موجود در فلفل‌ها مانند ویتامین‌های E و C هم برای بدن بسیار مفید هستند.این آنتی‌اکسیدان‌ها جزو مواد ضدسرطان اند .

همچنین میتوان به خاصیت افزایش جریان خون، کاهش فشار خون، پیشگیری از بیماری های قلبی نظیر آرترواسکلروز(سخت شدن رگ ها)،  تحریک سیستم عصبی، افزایش اشتها و رهایی از سوءهاضمه در فلفل نیز اشاره کرد.





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 97/1/27 توسط کیوتن



به نام خداوند جان و خرد

این برنامه رژیمی دارای اهداف مشخصی از جمله افزایش متابولیسم، از بین بردن نفخ، افزایش سرعت از بین رفتن چربی ها، کاهش التهاب در بدن، کاهش نگه داری آب در بدن وکمک به پاکسازی و سم زدایی کبد می باشد  .

 در این رژیم غذایی همه مواد غذایی و آشامیدنی مقابله کننده با کاهش وزن مثل آرد سفید، شکر سفید، مارگارین، شیرین کننده های مصنوعی و کافئین موجود در قهوه و شکلات و...را محدود می شوند.

در حقیقت با افزایش تعداد وعده های غذایی، کاهش وزن بیشتری حاصل می شود و فرد سالم تر خواهد بود، گرسنگی متوقف خواهد شد و میل به غذا از بین می رود و حتی افسردگی به میزان قابل توجهی برطرف خواهد شد.

در این برنامه غذایی از چربی های خوب، کربوهیدرات ها و پروتئین های مناسب استفاده می شود. البته برای افزایش سوخت چربی در24ساعت شبانه روز، ابتدا کبد و سیستم لنفاوی باید پاکسازی شود.

به عقیده لوییس گیتل (متخصص تغذیه و پایه گذار رژیم از بین برنده چربی) پنج عامل پنهان در فرآیند کاهش وزن، مانع  از دست یابی به وزن دلخواه می شوند و با سلامتی تداخل دارند:

کبدی که عملکردش به میزانی ضعیف شده که نمی تواند در فرآیند سوختن چربی کمک کننده باشد.

حساسیت و نابردباری های غذایی که آب را در بدن نگه می دارد و ایجاد بافت های متورم می کند.

هراس از مصرف چربی، اما چربی های استفاده شده در رژیم گیتل من باعث افزایش چربی سوزی می‌شوند گرسنگی را برطرف کرده و بافت لخم یا بدون چربی بدن را حفظ می‌کنند

انسولین یک هورمون نگه دارنده ی چربی است. انسولین اضافه بعد از مصرف غذاهایی که کربوهیدراتشان به سرعت آزاد میشوند، تولید میشود 

هورمون استرس یعنی کورتیزول باعث میشود بدن چربی ها را ذخیره کند.

 

این رژیم غذایی شامل:

پروتئین این ؤزیم حدود 225 گرم در روز به شکل گوشت لخم، تخم مرغ، ماهی می باشد.

میوه و سبزیجات

چربی های غنی از امگا سه

ادویه جاتی مانند فلفل، زنجبیل و‌‌‌‌... برای سرعت بخشیدن به متابولیسم 

معجون های تهیه شده از سبوس یا بذر کتان پودر شده در آب قره قاط و یک ماده ادرار آور؛ برای سرعت بخشیدن به فرآیند سم زدایی و تعادل هورمون ها 

مکمل گاما لینولئیک اسید (GLA) که نوعی اسید چرب ضروری است از طریق فعال سازی بافت چربی قهوه ای، متابولیسم را افزایش می دهد.

نکته ای که در این رژیم باید رعایت شود این است که فقط یک نوع پروتیین در هر وعده باید مصرف شود که البته تخم مرغ استثنا است.

میوه ها و سبزی ها نباید باهم مصرف شوند.

گوشت و شیر هم نباید در کنار هم مصرف شوند.

این رژیم شامل سه فاز می باشد.

فاز اول شامل دو هفته رژیم پاکسازی بسیار محدود است.

در این فاز روزی 8 لیوان آب قره قاط استفاده می شود.

دریافت انرژی به 1200-1000 کیلوکالری محدود می شود. در این مدت نگه داری آب در بدن کاهش می یابد، چربی ها از دست می روند، سیستم لنفاوی پاکسازی می شود و سلولیت تا حدودی کاهش می یابد.

مصرف گندم و لبنیات در این مرحله ممنوع است و سبزیجات نشاسته ای محدود می شوند.

فاز دوم، رژیم غذایی با محدودیت کمتر تا زمان رسیدن به وزن یا شکل بدنی مطلوب می باشد. در ادامه کاهش وزن در این مرحله پاکسازی کمتر و تنوع غذایی بیشتر می شود‌.

 انرژی دریافتی از 1500-1200 کیلوکالری تا زمانی که فرد به وزن دلخواه دست یابد، افزایش می یابد.

 مصرف سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای، نخود، هویج و کدو حلوایی در مقادیر کم جایز می باشد. 

فاز سوم، مرحله نگه داری و حفظ وزن است.

 انرژی دریافتی 1500 کیلو کالری یا بالاتر می باشد. کربوهیدرات 40?، پروتئین 30?  و چربی نیز 30? ، سهم هر یک از درشت مغذی ها در این فاز می باشد.

 بعضی از سبزیجات نشاسته ای، میوه ها، غلات بدون گلوتن، محصولات لبنی و روغن ها به رژیم غذایی اضافه می شوند، اما باید به تنهایی مصرف شوند تا واکنش های نامطلوب رخ ندهد.

 در طول این مدت به جای مصرف نوشیدنی های کافئین دار می توان از چایی های گیاهی یک لیوان در روز استفاده کرد.


ورزش و فعالیت بدنی یکی از اجزای مهم برنامه  رژیم درمانی می باشد.

در دو مرحله اول 30-20 دقیقه به مدت 5 روز در هفته و در صورت امکان روزانه 5 دقیقه پرش انجام می گردد. مدت و شدت ورزش در مرحله سوم  بیشتر می شود.

در حین برنامه  در صورت نیاز از مکمل های کاهش وزن حاوی مقادیر بالای کروم و ال- کارنیتین نیز استفاده می شود.

 نکته قابل توجه این است که این برنامه رژیمی برای گیاه خواران مطلق مناسب نمی باشد، چرا که بر مصرف پروتیین تاکید بسیاری دارد. این رژیم غذایی می تواند چرخه عادت ماهیانه را تحت تاثیر قرار دهد. گیتل من پیشنهاد می کند می توان با مصرف متعادل GLA از ایجاد این اختلال جلوگیری کرد.

 






نوشته شده در تاریخ دوشنبه 97/1/27 توسط کیوتن



به نام خداوند جان و خرد

 

 مقدمه

کوشینگ اختلالی است که  به علت قرار گرفتن در معرض طولانی مدت کورتیزول به وجود می آید.  این اختلال به واسطه مصرف بیش از حد داروهایی مانند پریستینون یا در اثرتومور غدد فوق کلیه به وجود می آید.

شایعترین علت سندرم کوشینگ مصرف بیش از حد گلوکوکورتیکوئیدها در درمان بیماری های مختلف می باشد. گلوکوکورتیکوئیدها در اختلالاتی مانند آرتریت روماتید، آسم، لوپوس یا برای پیشگری از رد پیوند استفاده می شوند.

دلایل مختلفی در ایجاد سندرم کوشینگ نقش دارند. ترشح بیش از حد کورتیزول از غده آدرنال یا به دلیل تولید مقادیر زیاد هورمون ACTH توسط هپوفیز قدامی رخ دهد که تولید کورتیزول را تنظیم می کند.

 تومور غده هیپوفیز

تومور غده هیپوفیز که در پایه مغز قرار دارد، مقدار اضافی ACTH ترشح می کند که غده آدرنال را تحریک کرده و ترشح  کورتیزول را افزایش می دهد. این اختلال در زنان شایع تر است و شایع ترین نوع سندرم کوشینگ داخلی به حساب می آید.

 بیماری غده فوق کلیوی

در برخی از افراد علت سندرم کوشینگ ترشح کورتیزول بیش از حد است که به تحریک ACTH وابسته نیست و با اختلالات غده فوق کلیه همراه است. شایع ترین نوع این اختلال تومور غشای سرطانی قشر آدرنال است. آدنوم های هیپوفیز مسئول 80 درصد کوشینگ آندوژن می باشند، درحالی که داروهای کورتیکو استروئیدی در ایجاد سندرم کوشینگ اگزوژن نقش دارند.

 علائم بیماری

کورتیزول در تنظیم فشار خون و در نرمال نگه داشتن عملکرد سیستم قلبی-عروقی نقش دارد. کورتیزول همچنین به پاسخ بدن در برابر استرس کمک می کند و در تنظیم متابولیسم کربوهیدرات، چربی و پروتئین برای تولید انرژی نقش دارد.

علائم و نشانه های سندرم کوشینگ بسته به میزان کورتیزول اضافی متفاوت است. افزایش وزن و انباشت بافت چربی، به ویژه در اطراف و پشت کمر، Moon face، Hirsutism، کاهش میل جنسی، خستگی شدید، ضعف عضلانی، فشار خون بالا یا افزایش یافته، شکستگی استخوان، اختلال رشد و .... می باشد.

 اپیدمیولوژی

میزان مرگ و میر افراد مبتلا به کوشینگ نسبت به افراد عادی بیشتر است. شایع ترین علت مرگ و میر درسندرم کوشینگ اختلالات قلبی-عروقی می باشد. مرگ و میر ناشی از اختلالات قلبی-عروقی در این بیماران 4 برابر سایر افراد می باشد.

تشخیص

تشخیص سندرم کوشینگ  به خصوص سندرم کوشینگ درونی به دلیل مشابه بودن علائم کوشینگ با بیماری های دیگر دشوار است. به همین دلیل تشخیص سندرم کوشینگ می تواند یک روند طولانی و گسترده باشد.

تشخیص اولیه با استفاده از 24 ساعته کورتیزول آزاد ادرار، تست های دگزامتازون، کورتیزول بزاق یا کورتیزول پلاسمای شبانه، اسکن توموگرافی یا اسکن عکس برداری رزونانس مغناطیسی می تواند تصاویری از غده هیپوفیز و غده فوق کلیه خود را برای تشخیص ناهنجاری ها مانند تومورها فراهم کند.

 درمان

درمان اصلی سندرم کوشینگ بستگی به علت اصلی کورتیزول اضافی دارد. اگر بدلیل  مصرف گلوکورتیکوئیدها باشد، پزشک دوز استروئید تجویز شده را به کمترین دوز مناسب برای کنترل این اختلال کم می کند. اگر توموری در غده آدرنال یا هیپوفیز وجود داشته باشد، جراحی، استفاده از اشعه یا دارو برای حذف توموراستفاده می شود.

در صورتی که با جراحی نتوان تومور را حذف کرد، پرتودرمانی در کنار جراحی توصیه می شود. علاوه بر این، پرتودرمانی در افرادی که کاندید مناسب برای جراحی به حساب نمی آیند، روش مناسبی به حساب می آیند. در صورتی که جراحی و پرتودرمانی برای حذف تومور موثر واقع نشود از دارودرمانی باید استفاده کرد. کتوکونازول، متیراپون، میتوتان و آمینوگلوتامید از جمله داروهایی هستند که برای کاهش ترشح کورتیزول از غدد فوق کلیوی کمک کننده می باشند.

 

توصیه های رژیمی

تغییر رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند به  کاهش علائم کوشینگ کمک کند. رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی با حفظ تعادل هورمون ها و کاهش التهاب می تواند به جلوگیری از عوارض و کاهش علائم کمک کند.

اجتناب از مصرف غذاهای غنی از سدیم

یکی از عوارض مهم بیماری کوشینگ فشارخون بالا است. افزایش مصرف سدیم باعث افزایش فشارخون و ایجاد ادم و افزایش وزن فرد خواهد شد. این افراد باید از مصرف زیاد نمک خودداری کنند. مصرف میوه، سبزیجات تازه و غلات کامل به این افراد توصیه می شود. از غذاها با محتوی سدیم بالا مانند محصولات ترشی، چیپس، بیسکویت نمکی و گوشت های فرآوری شده باید اجتناب کنند.

 مصرف غذاهای حاوی مقادیربالای پروتئین

یکی از عملکردهای مهم کورتیزول تحریک تجزیه پروتئین است که برای ساخت و نگهداری عضلات ضروری است. قرار گرفتن در معرض کورتیزول اضافی می تواند باعث کاهش حجم عضلانی شود. خوردن غذاهای که مقدار زیادی پروتئین دارند می تواند از تحلیل عضلانی جلوگیری کند.

 مصرف کلسیم کافی

افراد مبتلا به سندرم کوشینگ باید مطمئن شوند که کلسیم و ویتامین  Dکافی از طریق رژیم غذایی دریافت می کنند. این مواد مغذی باعث تقویت استخوان ها می شو.د. رژیم غنی از کلسیم به پیشگیری از استئوپروز کمک می کند. کلسیم در غذاهای گوناگون مثل کلم بروکلی، پنیر، شیر و بیشتر غلات یافت می شود.

برخی از افراد مبتلا به این اختلال از دیابت هم رنج می برند. بنابراین در این افراد برای حفظ و کنترل قند خون باید توزیع کربوهیدارت انجام داد. فعالیت فیزیکی نقش مهمی در کنترل وزن و جلوگیری از تحلیل عضلانی دارد.

 

 





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 97/1/27 توسط کیوتن



به نام خداوند جان و خرد

ویتامین‌ها

ویتامینC : یک آنتی اکسیدان است که احتمالا پیشرفت بیماری را کند کرده و نیاز به دارو درمانی را به تعویق می‌اندازد. در یک مطالعه در سال 1979 با تجویز توام 3000 میلی‌گرم ویتامین  C و 3200 واحد بین‌المللی ویتامین E در روز، برای بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری بودند، پیشرفت بیماری تا بیش از سه سال کندتر شد.

ویتامین:Eاین آنتی‌اکسیدان به عنوان از بین برنده رادیکال آزاد، سلول‌های مغز را از آسیب‌ حفظ می‌کند. مصرف مقادیر زیاد ویتامین C و E برای این بیماری پیشنهاد می‌شود. این مقادیر به‌طور معمول از طریق مواد غذایی تامین نشده و باید مکمل یاری صورت گیرد.

ویتامین‌های گروه: B نقش بسیار مهمی در عملکرد مغز و فعالیت آنزیم‌ها دارند.

ویتامین :B5 در انتقال سریع پیام از یک سلول عصبی به سلول دیگر دخالت دارد.

ویتامین :B3 گردش خون را در مغز بهبود می‌بخشد، ولی در صورت ابتلا به اختلالات کبدی ، نقرس و یا فشار خون بالا نباید از این ویتامین استفاده کرد.

ویتامین :B6تولید دوپامین در مغز بستگی به وجود این ویتامین دارد، اما در صورت مصرف لوودوپا نباید این مکمل را مصرف کرد.

 

مواد معدنی

سلنیوم: یک آنتی اکسیدان قوی است.

کلسیم: همراه با منیزیم عمل می‌کند و برای انتقال تحریک عصبی مورد نیاز است.

 

اسیدهای آمینه

ال(L) تیروزین: برای تنظیم و بهبود حالات و رفتار فرد مفید است.

ال (L) فنیل آلانین: علائم را کاهش داده و در بهبود افسردگی موثر می‌باشد. در افراد باردار و یا شیرده در موارد اضطراب بی‌مورد، دیابت، فشارخون بالا و یا فنیل کتونوری نباید مصرف شود.

ال (L) گلوتامیک اسید: برای انتقال تحریک عصبی مفید می‌باشد.

جینگو بیلوبا (Ginkgo Biloba) : این عصاره از برگ‌های خشک درخت جینگو به دست می‌آید که بومی ایران نیز هست. اثرات بسیار مفیدی از این گیاه دیده شده، از جمله بهبود گردش خون و اکسیژن برای بهتر شدن عملکرد مغز، کاهش کرامپ‌پا، لرزش، رعشه و افزایش احساس بهبودی.

تاکید بر مصرف منابع خام مواد غذایی در رژیم غذایی:مطمئن شوید که سه چهارم دریافت غذایی شما از مواد غذایی خام مانند دانه‌ها و مغزها است.

تاکید بر مصرف مواد غذایی حاوی فنیل آلانین: از آنجا که اسید آمینه- L فنیل آلانین ممکن است به کاهش علائم بیماری پارکینسون کمک کند، مواد غذایی مانند بادام، مغزها، ماهی، گردو، کدوتنبل، کنجد، لوبیا، نخود و عدس را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

پروتئین رژیم غذایی باید محدود شود: مقدار پروتئین رژیم غذایی باید به هفت گرم در روز کاهش یابد به جای مصرف گوشت و ماکیان، سایر منابع پروتئین مثل: جو، سویا،ماست، لوبیاها و عدس استفاده شود. در بیمارانی که لوودوپا مصرف می‌کنند، پروتئین باید بعدازظهر مصرف شود زیرا اسیدهای آمینه‌ در این مواد غذایی ممکن است از رسیدن لوودوپا به مغز جلوگیری کنند.

در صورت مصرف لوودوپا باید دریافت ویتامین B6 کنترل شود: ویتامین B6 ممکن است با اثرات این دارو تداخل پیدا کند.

بنابراین در صورت استفاده از این دارو باید میزان دریافت مواد غذایی حاوی ویتامین B6 مانند: موز، ماهی، گوشت، جگر، جودوسر، بادام‌زمینی، سیب‌زمینی و غلات کامل کنترل شود.

تاکید بر مصرف کربوهیدرات: میزان دریافت کربوهیدرات به پروتیین 7 گرم به یک گرم است. از مصرف باقلا خودداری شود. باقلا حاوی دوپامین است و خوردن بیش از یک دوم لیوان آن به همراه دوز روزانه لوودوپا می‌تواند سبب بروز علائم ناشی از مصرف زیاد دوپامین گردد. باقلا به‌طور عمده در رژیم غذایی مدیترانه‌ای مصرف می‌شود.

 

تغییر سبک زندگی

ورزش: فعالیت جسمانی و داشتن تمریناتِ متوسط روزانه می‌تواند به عملکرد طبیعی عضلات کمک کند. تمرینات انتخابی مثل قدم زدن ، آهسته دویدن، شنا و حرکات کششی سبب حرکت عضلات و پمپ قلب می‌شود.

سموم: آفت کش‌ها، پاک‌کننده‌ها و سایر ترکیبات شیمیاییکه به‌طور معمول در محیط زندگی استفاده می‌شوند، با بیماری پارکینسون ارتباط دارند. اگر چه ممکن است قرار گرفتن در معرض چنین موادی مکرر نباشد، ولی حتی مقادیر کم آنها هم می‌تواند مشکلاتی را در بچه‌ها، کهنسالان و افراد بیمار ایجاد کنند .

 

 





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 97/1/27 توسط 



به نام خداوند جان و خرد

نام کتاب: parkinson"disease

نویسنده: patrik verstreken

سال چاپ:2017

 

قسمتی از کتاب

بیماری پارکینسون یکی از بیماری های عصبی است که در آن مکانیسم نورون ها دچار اختلال می شود.این کتاب اخرین تحقیقات در مورد آسیب شناسی این بیماری که توسط محققان مختلف گرداوری شده است را ارائه می دهد.تمرکز کتاب بر نقش ژنها بر بیماری است.خوانندگان کتاب می توانند توضیحات موازی که توسط محققان مختلف به دست امده است را به سهولت استفاده کنند.کتاب در بخش های مختلفی گرد آوری شده و بیماران و هم چنین پزشکان می توانند نکات بسیار خوبی را در مورد بیماری چه برای پیشگیری چه برای درمان به دست بیاورند.





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 97/1/27 توسط 



به نام خداوند جان و خرد

نام کتاب:

 Parkinson"s Disease: Reducing Symptoms with Nutrition and Drugs

 

نویسندگان:

Dr. Geoffrey Leader and Lucille Leader

 

سال انتشار:2017

 

انتشارات Denor Press :

 

درباره کتاب:

این کتاب ترکیبی از مطالب مربوط به تغذیه درمانی و دارو درمانی در بیماری پارکینسون است. هدف نویسنده از نگارش این کتاب، کاهش علائم آزار دهنده بیماری، بهبود سلامت عمومی و ارتقاء سلامت افراد مبتلا به بیماری پارکینسون است. همچنین اثرات تغذیه و دارو در مغز و متابولیسم عمومی بدن را بصورت کامل بیان کرده است. این کتاب برای متخصصین درمان و تغذیه، بیماران مبتلا به پارکینسون و مراقبین آن ها مناسب است.

موضوعات مورد بحث در این کتاب به شرح زیر می باشد:

غذا های حاوی L-dopa، بهترین ترکیب برای اثربخشی و کاهش اختلالات حرکتی،بررسی دز داروها و فاصله زمانی مصرف و نمودار های نظارت، توصیه های تغذیه اى خاص برای بهبود عملکرد روده، کنترل وزن و انرژی، تست های بیوشمیایی برای شناسایی کمبودها و اضافی ها، مکمل های غذایی و رژیم غذایی برای کمبود یا دفع مواد اضافه، روش های پخت و پز، رژیم غذایی، آنتی اکسیدان ها برای کاهش رادیکال های آزاد، دستور العمل  های پخت و پز برای مصرف بیشتر L-dopa با خانواده و دوستان، بیان راه حل برای مشکلات جویدن، بلعیدن،  رابطه جنسی و خواب، مدیریت استرس، جراحی، نقش پروبیوتیک ها.

 

 





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 97/1/27 توسط 



به نام خداوند جان و خرد

گیاه قهوه بومی مناطق نیمه‌گرمسیری آفریقا و برخی از جزایر جنوب وجنوب شرق آسیا است   .

مقادیر بالای کافئین، منیزیم و پتاسیم موجود در قهوه سوخت و ساز بدن را افزایش داده وباعث کاهش احتمال ابتلا به دیابت و افزایش وزن  می شود.

قهوه حاوی منیزیم و پتاسیم می باشد که این مواد معدنی در تنظیم سطح قند خون نقش دارند و ازاین طریق نیز دیابت را کنترل می کنند.

کافئین سرعت از بین رفتن دوپامین در مغز (عامل بروز بیماری پارکینسون) را کاهش می‌دهد و از عوامل مبارز با این بیماری شناخته می شود.

کافئین قهوه همچنین نشاط آور است و گاها برای تسکین سردرد موثر می باشد.

کافئین سیستم عصبی مرکزی را تحریک کرده و باعث تقویت هوشیاری ذهنی و دقت می‌شود.

 خواص مراقبت برروی کبد و کاهش خطر ابتلا به بیماری کلانژیت(بیماری کبد(

 مقابله بابرخی از سرطان ها مثل سرطان کبد

 کاهش احتمال بروز سکته ی قلبی

 خاصیت تب بری

آرامش بخش و انرژی زا

قهوه بر روی مغز، قلب، کاهش وزن و لاغری، مو، سنگ صفرا، حملات آسمی، افسردگی، خستگی و آلزایمرتاثیرات مثبتی دارد.

قهوه به دلیل داشتن کافئین زیاد و دفع مایعات بدن غلظت مخاطی سینوس‌ها را بالا برده و در تشدید بیماری سینوزیت بسیار مؤثر است.

خوردن قهوه به صورت زیاد باعث دفع کلسیم از بدن و در نتیجه رسوب کردن آن در کلیه‌ها و ایجاد سنگ کلیه می‌شود، بنابراین افراط در آن می‌تواند برای کلیه‌ها مضر و سنگ‌ساز باشد.

 قهوه باعث افزایش فشار خون می‌شود و افراد مبتلا به پرفشاری خون در برابر آن آسیب پذیر ترند.

تا حد چشم‌گیری بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارد و باعث اختلال درخواب می شود.

مصرف بیش از حد قهوه به هنگام ورزش باعث کمتر شدن خون رسانی به ماهیچه‌های قلب می‌شود و کارایی ورزشکاران را پایین می‌آورد.

 

 





نوشته شده در تاریخ دوشنبه 97/1/27 توسط 


<      1   2   3   4   5      >